dissabte, 12 de desembre del 2009

VIA PA DEL QUILO

VIA PA DEL QUILO ( ALT URGELL)

Aquest dissabte  tocava escalar  a la Serrat de sant Joan a l'Alt Urgell. Via d'estil clàssic i semi-equipada .
1a ascensió: Oberta el 15-01-2006 per Toni Casanovas amb la col·laboració de Toni Elvira, Joan Casado i Pere Casanovas.

Longitud: 260 m.
Horari: 3-4 h.
Dificultat: MD- (V,A1)
Època ideal: Tot l'any menys a l'estiu (orientació S)
Material: Via semi-equipada amb claus i spits a les tirades i doble parabolt a totes les reunions. Portar 10-12 cintes exprés i un joc de friends o fissurers.
Roca: Via sobre roca calcària en general bona llevat dels trams fàcils.
Aproximació: Situats a Coll de Nargó si venim per la C-14, o a Isona si ho fem per la C-1412, agafarem la carretera L-511, que enllaça aquestes dues poblacions. En el punt quilomètric 20,4 trobarem un trencall on surt una pista amb la indicació Els Prats - Montanissell - Sallent; l'agafarem i a 0,7 Km trobarem un altre trencall; seguirem cap a l'esquerra (direcció Els Prats). Des d'aquí, a 1,2 Km en un revolt a l'esquerra deixarem el cotxe (fita indicadora).
Pugem al llom que s'estén de nord a sud i ens situem a prop de la paret, que recorrerem paral·lelament en direcció est durant uns 100 m. L'inici de la via està situat uns 40 m. abans (a l'esquerra) de la via